image/svg+xml
image/svg+xml

Sıkça Sorulan Sorular

1 - Uzem Sistemine nasıl giriş yapabilirim?
  • E-ders sistemine giriş için üniversitemiz sitesinde yer alan “UZEM” butonuna tıklayınız. Açılan Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi sayfasında yer alan “E-Ders Giriş” butonu üzerinden Kullanıcı adı: “Öğrenci No” ve Şifre: “T. C. Kimlik No” ya da “uzem123” şeklinde sisteme giriş yapabilirsiniz. .
2 - Uzaktan eğitim derslerinde davam zorunluluğu var mıdır?
  • Uzaktan eğitim yoluyla verilen derslerde öğretim dönemi içerinde yapılan canlı derslere çevrimiçi veya çevrimdışı %70 oranında devam zorunluluğu veya video derslerinin %70 oranında izlenme zorunluluğu vardır.
3 -Office 365 nedir?
  • Microsoft firmasının office (Word, Powerpoint, Excel), e-posta, onedrive, onenote, forms (ödev, sınav, anket) vs. hizmetlerinin hepsini tek bir çatıda bulunduran bulut hizmetidir. Üniversitemiz öğrencilerine özel Office 365 bünyesinde bulunan OneDrive uygulamasında 5 TB bulut depolama alanını da ücretsiz kullanabilirsiniz. Uzaktan eğitim sürecinde sınavlara girebilmeniz için Office 365 hesabınızın açık olması gerekmektedir. Office 365 hesabınızla ilgili sorunlarınız için Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ile iletişime (bim@bartin.edu.tr) geçebilirsiniz. .
4 -E-ders sistemi, uzaktan eğitim, sistem kullanımı, e-ders şifre işlemleri vs. ile ilgili sorun yaşarsam ne yapmalıyım?
  • E-ders sistemi, uzaktan eğitim, sistem kullanımı, e-ders şifre işlemleri vs. ile ilgili tüm soru, görüş ve önerilerinizi https://uzem.bartin.edu.tr/ web sitesinde yer alan “Buzeme yazın” sayfasındaki formu doldurup iletebilirsiniz. En kısa sürede dönüş sağlanacaktır.
5 -Ara Sınava girmeden Dönem Sonu Sınavına (Final Sınavı) girilir mi?
  • Ara Sınava girmeyen Final Sınavına girebilir. Ara sınav ve Finale girmeyen Bütünleme sınavına giremez.
6 - Seçmeli dersten başarısız oldum. Yerine başka seçmeli ders seçebilir miyim?
  • vet. Fakat UBYS’ den ders seçimi yaparken almak istediğiniz seçmeli dersi seçip yerine değiştirmek istediğiniz diğer seçmeli dersin yerine alıyorum işlemini yapmanız gerekmektedir. Yerine ders seçme işlemini yapmazsanız bir sonraki dönemde sorun yaşayabilirsiniz. 2
7 -Bir dönemde ne kadar ders alma hakkım bulunmaktadır?
  • Bir dönemde 30 AKTS’lik ders alma hakkınız bulunmaktadır. Fakat sınıf ve başarı düzeyinize göre ilave olarak 15 AKTS oranlarında fazla ders alabilirsiniz.
8 - Ders kayıt aşamasında en çok hangi hususlara dikkat etmem gerekir?
  • Ders kaydında üç önemli hususa dikkat etmeniz gerekir. Eksik ders alarak dönem uzatmamak için her dönem başında müfredat durum kontrolü, kaldığınız ders varsa onun tekrar alınması, akademik takvimde belirtilen süre içinde kaydın tamamlanması ve danışman onayı işlemidir.
9 - Hangi durumda üst sınıftan ders alabilirim?
  • Birinci yarıyıl sonundan itibaren; varsa öncelikle daha önce alıp başarısız olduğunuz dersleri ve öğrenim gördüğünüz yarıyıllarda almadığınız ders veya dersleri aldıktan sonra, her yarıyıl sonunda oluşan, genel not ortalamasına göre bir üst sınıftan kredi sınırları içerisinde kalarak ders alabilirsiniz.
10 -Daha önce başarısız olduğum derslere devam zorunluluğum var mı?
  • Hayır. Tekrarlanan derslerde önceki dönemde devam koşulu yerine getirilmişse, devam koşulu aranmaz. Fakat başarısız olduğunuz seçmeli ders yerine yeni seçtiğiniz seçmeli derse devam şartınız doğacaktır.